Meny

Boka övernattning i tältkåta på Camp Syd

Mysig vildmarksinspirerad övernattning

Somna till bruset från forsen i en av våra Tentipi.

På Camp Syd har vi ett större sovtält som är utrustat med trägolv, Brandsläckare, brandfilt, tändutrustning, vedeldkamin ett heltäckande liggunderlag som ger möjlighet till upp till ca 16st övernattande gäster. Pris 495kr/gäst och natt.

Vid fler gäster
Än vad som rymms i vår ordinarie sovkåta så monterar vi upp i första hand våra Safir 15 bp tält som utrustas med: 
-Tygliknandegolv
-Heltäckande tunnare liggunderlag över hela golvet
-Belysning. 
-Vedeldade kaminer av Tentipi Adventure modell Eldfell 15.
-Brandsläckare, brandfilt och tändutrustning. 
Pris: 495kr/person och natt.

Bokningsbara tillval: 
-Ved till kamin. Vi debiterar endast för den ved som ni förbrukats
Pris: 150kr/säck.

-Hyra av sovsäck, sovsäckslakan, kudde och örngott:
Pris: 280kr/ set.

-Hyra av Renfäll: 100kr/st

För fler tillval se mer info nedan i puffarna. 



Tillträde & Hyresvillkor.

Tillträde till lokalen gäller enligt det alternativ som bokats. På hyresdagen skall lokalen/platsen senast vara städad, diskad och utrymd när hyresperioden på det bokade alternativet löpt ut. 

Hyresvillkor:
-Bokarens åldersgräns 18år (obligatorisk leg.kontroll)               
-Hyrestagaren är skadeståndsskyldig vid skada på lokal/utrustning via egen drulleförsäkring eller eget kapital om försäkring saknas.
-Lokalen får endast hyras i eget syfte (ej i kommersiellt/andra hand). Detta innebär att vi inte ger andra företag tillstånd att sälja t ex alkohol eller annan förtäring i ÄS lokaler om inte upprättade avtal är tecknade med Äventyrsservice som säger annat. Samtlig kommersiell verksamhet i våra lokaler ska säljas och utföras via Äventyrsservice.
-Uthyrningsperioden omfattar tiden som kunden har tillgång till lokalen.
-Under uthyrningsperioden äger kunden det fulla ansvaret för de lokaler och innehåll som omfattas av grundpaketet samt eventuellt bokade tillval. 
-Rökning är generellt förbjuden på området men hänvisad plats finns.
-Lokalen och dess tillbehör skall lämnas i samma städade och diskade skick som vid ankomst.

Städning måste förbokas

Städning sköter ni själva om inte detta är förbeställt i god tid innan.

Följande punkter ska genomföras:
-All egen utrustning plockas bort
-Sopor får lämnas i sorterade sopsäckar (Alla sopor som ej är sorterade debiteras sorteringstid som debiteras lika som städavgiften.(pant/glas/papper/brännbart/ kompost)
-Bord, bar & kylskåp ska torkas
-Golvet dammsugas/sopas  (spill torkas bort direkt så inte smutsen tränger in i golvet eller bordsskivor)
-köksutrustningen ska rengöras/diskas, vattendunken ska tömmas)
-All skadad/borttappad utrustning debiteras extra.
-eventuellt skräp och burkar på området skall sorteras och slängas i anvisad säck/kärl.

Städning går att förboka mot en startkostnad på 800kr för första timmen + 650kr/ nästkommande påbörjade timme...

Bastu elda själva

Njut av en skön bastu med magisk utsikt över Dälälven. Med bra möjligheter för kallbad från brygga med stege året runt.


Utforska området från en kanot eller tandemcykel

Får ni lite tid över kan ni snabbt befinna er ute på älven tittandes efter bäver eller bara uppleva den underbara naturen från en MTB sadel.

Älv nära vildmarksbad

Njut av ett värmande bad med härlig utsikt över älven. Med bruset från forsen och ljuset från elden som inramning. Önskar du även beställa en god bastubricka med snacks löser vi så klart även det.

Äventyra din konferens med någon av våra ledarledda aktiviteter

Vi har ett brett utbud av roliga och kreativa aktiviteter som passar alla. Vi utgår från färdigpaketerade koncept och skräddarsyr dem vid behov och önskemål. Förutom ett mycket stort utbud av traditionella koncept så erbjuder vi även mer annorlunda aktiviteter som Rigga festen mm.

Fiske

Vi erbjuder uthyrning av fiskeutrustning samt olika guidade helpaketslösningar.